Ple ordinari 2006-04-28

Cerca sessions de Ple

E.g., 23/12/2024
E.g., 23/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 28 Abril, 2006

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 28 D’ABRIL DE 2006

1. Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de 31 de març de 2006.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Aprovació provisional de la modificació puntual de la revisió del pla general d’ordenació urbana de Reus, pel que afecta a l’àrea 5.14 “ Carrer Joan Fuster”.

S’acorda:

Primer: Assumir el contingut de l’informe-proposta emès en data 2 de febrer de 2006 per l’Institut Català del Sòl, el qual s’incorpora com a fonament d’aquest acord, i donar per contestades les al·legacions presentades en els termes que resulten de l’esmentat document.

Segon: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 5.14 “Carrer Joan Fuster”, condicionat a incorporar pel que fa al traçat de la cruïlla entorn als carrers Joan Fuster i Ignasi Iglesias la curvatura amb radi de 15 metres.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

4.- Alcaldia. Concessió de Mencions Honorífiques Municipals a l’Escola d’Educació Especial Alba de Reus, a l’Associació Excursionista Catalunya de Reus i al Consell Esportiu del Baix camp.

4a.- S’acorda:

Concedir a l’ESCOLA D’EDUCACIÓ ESPECIAL ALBA de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en l’educació especial encaminant l’aprenentatge per tal de fomentar la màxima autonomia possible en la vida personal, laboral i social, i, de forma especial, per celebrar enguany els 25 anys de la seva fundació.

4b.- S’acorda:

Concedir a l’ASSOCIACIÓ EXCURSIONISTA CATALUNYA DE REUS, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva trajectòria com a entitat esportiva i associativa, i de forma especial per celebrar enguany el 50è aniversari de la seva trajectòria.

4c.- S’acorda:

Concedir al CONSELL ESPORTIU DEL BAIX CAMP, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva trajectòria que ha fet possible la promoció de l’esport a la nostra comarca, i de forma especial per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva trajectòria.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

5.- Patrimoni del Sòl. Cessió gratuïta d'una finca, situada al c/. Roger de Llúria núm. 2b-8, a l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS), per destinar-la a construcció d’una residència i centre de dia per a gent gran.

S’acorda:

Primer: Cedir gratuïtament a l’Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS), la finca situada al c/. Roger de Llúria núm. 2b-8 descrita més extensament al paràgraf tercer de la part expositiva d’aquest acord, amb destí a la construcció d’una residència i centre de dia per a gent gran.

El compliment exacte de la finalitat i destinació de la finca cedida, es subjecta a condició resolutòria expressa, per la qual cosa en cas d'incompliment de l'ús previst, revertirà automàticament de ple dret al patrimoni de l'ens local cedent. En no establir-se una data concreta per al compliment del destí esmentat, s'estarà als terminis que amb caràcter general preveu l'article 50 del Reglament del Patrimoni dels Ens Locals de Catalunya.

En cas d'incompliment d'aquests terminis, serà suficient l'acta notarial de constància dels fets que així ho acrediti, acompanyada de còpia autèntica de la pròpia escriptura de cessió, per tornar a inscriure l’immoble al Registre de la Propietat, a favor de la Corporació per dret de reversió.

Segon: Facultar al Sr. Alcalde i al Tinent d’Alcalde Delegat d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol d’ambdós indistintament, en nom i representació de l'Ajuntament subscriguin l'escriptura pública de cessió, una vegada hagi estat degudament acceptat per l'entitat cessionària.

6.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector B.7 “Estallers” (Ampliació Urb. Sant Joan) i als terrenys situats al nord de la Urbanització Sant Joan fins el ferrocarril.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector B.7 “Estallers” (Ampliació Urb. Sant Joan) i als terrenys situats al nord de la Urbanització Sant Joan fins el ferrocarril, formulada per UNIFAMILIAR SANT JORDI, SA.

Segon: Aprovar inicialment l’esmentada modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus, condicionat a esmenar les determinacions següents, que resulten de l’informe emès en data 28 de març de 2006 per l’arquitecte cap del Servei d’Urbanisme d’aquest Ajuntament:

1) S’observa error en el quadre de dades del Plànol número 8 pel que fa a la Densitat.
2) S’observa error a la pàgina 17 pel que fa a la denominació del paràmetre 60 m_/habitatge.
3) Manca incorporar en el nou redactat de l’article 445 el compromís d’urbanitzar la Rambla que toca a la Urbanització Sant Joan, i cessió dels terrenys destinats a prolongació del Passeig Nord i c/ Llobregat.
4) En el document del Pla Parcial cal incorporar mitjana verda en el Passeig Nord a fi i efectes de minimitzar l’impacte de l’asfalt en la implantació del Passeig.
5) Cal informe de l’organisme que gestiona el Sistema Ferroviari pel que fa a la reducció de distància en relació a les determinacions establertes per la legislació vigent.

Tercer: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

7.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del subsector 2 del sector H.9 “Aigüesverds II”, promogut per PROMOCIONES DICASA 26, SL.

S’acorda:

Primer: Resoldre les al·legacions formulades durant el període d’informació pública en els termes que resulten de l’informe emès en data 12 d’abril de 2006 per l’arquitecte cap del Servei d’Urbanisme, el qual s’annexa com a fonament d’aquest acord.

Segon: Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del subsector 2 del sector H.9 “Aigüesverds II”, promogut per PROMOCIONES DICASA 26, SL, condicionat a les determinacions resultants de l’informe emès en data 12 d’abril de 2006 per l’arquitecte cap del Servei d’Urbanisme, també annexe a l’acord.

Tercer: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

8.- Gestió Urbanística. Aprovació del text refós de la modificació puntual del Pla especial de l’àrea 6.17 “Entorn Passatge Mare de déu de Misericòrdia”, proposada per ANGULLO EMPRESA CONSTRUCTORA, SA.

S’acorda:

Primer: Aprovar el text refós de la modificació puntual del Pla especial de l’àrea 6.17 “Entorn Passatge Mare de déu de Misericòrdia”.

Segon: Elevar-lo a la Generalitat de Catalunya als efectes de la publicació i executivitat de l’instrument de planejament definitivament aprovat.”

9.- Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus relativa a una illa del Barri dels Poetes.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus relativa a una illa del Barri dels Poetes.

Segon: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Tercer: Demanar informe als organismes sectorials afectats i concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

Quart: Suspendre l’atorgament de llicències de parcel·lació de terrenys, d’edificació, reforma, rehabilitació o enderrocament de construccions, d’instal·lació o ampliació d’activitats o usos concrets i d’altres autoritzacions municipals connexes establertes per la legislació sectorial en els àmbits en què les noves determinacions comportin modificació del règim urbanístic, que es grafien en el plànol adjunt, i que s’assenyalen a continuació:

No obstant es preveu la possibilitat d’atorgar les llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment aprovat, en el cas que, per la naturalesa dels canvis proposats, no es posi en risc l’aplicació del nou planejament una vegada definitivament aprovat.

Aquesta suspensió tindrà una durada màxima d’un any des de la publicació de l’acord al butlletí oficial i en tot cas els seus efectes s’extingiran amb l’entrada en vigor de la present modificació puntual del PGOU, per raó de la seva aprovació definitiva.

10.- Gestió Urbanística. Acceptació de la proposta formulada per CIMALSA de tramitació d’una modificació puntual plurimunicipal del Pla general d’ordenació vigent en l’àmbit del sector Oest de la CIM EL CAMP.

S’acorda:

Acceptar la proposta formulada per CIMALSA, de tramitació d’una modificació puntual plurimunicipal del Pla general d’ordenació vigent en l’àmbit del sector Oest de la CIM EL CAMP.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

11.- Gestió Econòmica i Pressupostària.- Donar compte de la liquidació del Pressupost de l’exercici 2005 de l’Ajuntament i dels Organismes Autònoms. Incorporació de romanents de crèdits de l’Ajuntament amb el seu finançament.

S’acorda:

Primer: Donar compte de les liquidacions corresponents als pressupostos de l'Ajuntament, de l'Institut Municipal d'Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Museus, de l'Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l'Institut Municipal de Formació i Empresa, de l'exercici 2005, sent el resum de les esmentades liquidacions tal i com es recull en la documentació i expedient que s'adjunta, el que a continuació es detalla:

La liquidació del pressupost de l'Ajuntament de l'exercici 2005, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici … 21.202.523,48
- Saldos art.103 R.D. 500/90 ………………………………
- Total 1____________________________________________ -2.073.972,62
19.128.550,86

2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici ……
24.053.629,70
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici …………… 21.621.221,41

4.- Romanent de Tresoreria afectat a despeses amb finançament afectat ……………………………………………

13.983.237,07
5.- Romanent de Tresoreria per a despeses generals ……… 2.712.905,50
Romanent de Tresoreria total_…………………………… 16.696.142,57

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació de l'expedient, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del pressupost de l'Institut Municipal d'Acció Cultural corresponent a l'exercici 2005 en la forma que ha quedat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici .. 494.929,62
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . 502.274,01
3.- Fons líquids de Tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 10.208,64
4.- Romanent de Tresoreria per a despeses generals . . . . 2.864,25
Romanent de Tresoreria total ………………………… 2.864,25

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del Pressupost del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, corresponent a l'exercici 2005, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 124.623,27
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici 180.709,96
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 72.919,27
4.- Romanent de Tresoreria per a despeses generals . . . . 16.832,58
Romanent de Tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16.832,58

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del pressupost de l’Institut Municipal de Museus, corresponent a l'exercici 2005, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 103.779,81
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . 110.119,11
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 2.260,20
4.- Romanent de Tresoreria per a despeses generals . . . . -4.079,10
Romanent de Tresoreria total . . . . . . . . . . . . . . . . . . -4.079,10

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del Pressupost de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías, corresponent a l'exercici 2005, en la forma que ha estat redactada, el resum de la qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 32.434,89
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . 23.007,64
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 2.249,27
4.- Romanent de Tresoreria per a despeses generals . . . . 11.676,52
Romanent de Tresoreria total ………………………… 11.676,52

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

La liquidació del Pressupost de l'Institut Municipal de Formació i Empresa, corresponent a l'exercici 2005, en la forma que ha estat redactada, el resum del qual és el següent:

1.- Deutors pendents de cobrament a final de l'exercici . . 443.911,11
2.- Creditors pendents de pagament a final de l'exercici . 597.970,40
3.- Fons líquids de tresoreria a final de l'exercici . . . . . . . 187.986,65
4.- Romanent de Tresoreria per a despeses generals . . . . 33.927,36
Romanent de Tresoreria total ………………………… 33.927,36

El resultat pressupostari de l'exercici, i la resta de documentació, tal i com ha estat redactada.

Segon: Aprovar les incorporacions de romanents de crèdits de l’Ajuntament, a l'exercici 2006 per un import de 22.222.623,32 euros amb llur finançament, segons consta a l’expedient.

Tercer: Aprovar en compliment del disposat a l’article 193 del RDL 2/2004 de 5 de març, Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, la reducció de 4.079,10 € de la partida 4530-227 del pressupost de l’Institut Municipal de Museus de l’exercici 2006, corresponent a l’import del romanent de tresoreria negatiu de la liquidació de l’exercici 2005.

12.- Gestió Econòmica i Pressupostària.- Expedient de modificació de crèdits de l’Ajuntament i dels Organismes Autònoms Administratius.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 91.837,06
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 1.834.473,90
Capítol IV Transferències corrents 131.339,08
Capítol VI Inversions reals 278.994,80
Capítol VII Transferències de capital 376.260,66
Total altes de despeses… 2.712.905,50

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 2.712.905,50
Total altes d’ingressos… 2.712.905,50

Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 26.161,36
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 5.400,00
Capítol IV Transferències corrents 50.000,00
Capítol VI Inversions reals 250.104,85
Total altes de despeses… 331.666,21

Baixes de despeses
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 31.561,36
Capítol IV Transferències corrents 50.000,00
Total baixes de despeses… 81.561,36

Altes d’ingressos
Capítol VII Transferències de capital 250.104,85
Total altes d’ingressos… 250.104,85

INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 2.864,25

Altes de despeses
Capítol IV Transferències corrents 2.864,25

PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

Altes d’ingressos
Capítol viii actius financers 16.832,58

Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 14.751,95
Capítol VI Inversions reals 2.080,63
Total altes de despeses… 16.832,58
INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRÍAS

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 11.676,52

Altes de despeses
Cap
tol I Despeses de personal 2.500,00
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 7.156,52
Capítol VI Inversions reals 2.020,00
Total altes de despeses… 11.676,52

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

Altes d’ingressos
Capítol VIII Actius financers 33.927,36

Altes de despeses
Capítol II Despeses de bens corrents i serveis 15.200,00
Capítol IV Transferències corrents 3.960,00
Capítol VI Inversions reals 14.767,36
Total altes de despeses… 33.927,36

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

13.- Hisenda – Rendes i Exaccions. Acord d'imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del Projecte d’obres de pavimentació i serveis al Passatge Mare de Déu dels Desamparats de la urbanització Sant Josep Obrer.

S’acorda:

Primer: Que d'acord amb l'establert a l'art. 28 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i l'Ordenança fiscal municipal reguladora de les contribucions especials, s'aprovi la imposició i ordenació de les contribucions especials corresponents a les obres esmentades.
Segon: Que el percentatge a satisfer per les persones especialment beneficiades serà del 50% per les obres de millora, ampliació de serveis existents i 90% per les obres de nova implantació, de l'import inicialment previst per a l'execució de l'obra en el projecte tècnic corresponent i la resta de documentació obrant dins l’expedient i que ascendeix:

Import obra afectat per contribucions especials 100.885,15 €

Import afectat obres de millora /ampliació 16.717,98 €
Aportació propietaris 4.210,30 €
Aportació ajuntament 4.210,29 €
Subvenció PUOSC 8.297,39 €

Import afectat obres nova implantació 84.167,17 €
Aportació propietaris 38.154,35 €
Aportació ajuntament 4.239,37 €
Subvenció PUOSC 41.773,45 €

S'haurà de tenir en compte que el cost pressupostat per a l'execució de l'obra tindrà caràcter provisional, per aquest motiu si el cost previst anteriorment, una vegada realitzada l'obra, resultés major o menor, aquest es repercutirà als contribuents segons el percentatge abans assenyalat.

Tercer: Aplicar com a mòdul de repartiment, d'acord amb l'establert a l'art. 32 del mateix Text refós els metres lineals de façana de les finques afectades per les obres, les quals s'assenyalen expressament al plànol cadastral que es troba en l'expedient.

Quart: Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'art. 30 de la norma esmentada, els subjectes passius obligats a contribuir seran els propietaris de les finques afectades per les obres ja que són els qui obtenen un benefici especial per la seva execució.

Cinquè: Aprovar la relació de contribuents i les quotes individuals resultants d’aplicar a la base imposable els mòduls establerts, referides a cadascuna de les finques i propietaris afectats, tal com figura especificat als repartiments de quotes que consten a l’expedient.

Sisè: No obstant l’exposat anteriorment, i d’acord amb els criteris fixats per la Corporació al seu dia, per tal d’aconseguir una imposició tributària més proporcional al benefici especial realment obtingut, s’aplicarà a aquelles finques afectades per les obres qualificades pel PGOU com a zones IV, un coeficient reductor del 0’70.

Setè: Que es segueixin els tràmits reglamentaris per a la liquidació de quotes a cadascun dels contribuents fins a llur definitiva recaptació. No obstant això, una vegada aprovat l'expedient d'aplicació es procedirà a exigir les quotes tributàries per endavant, segons l'establert en l'art. 33.2 de la norma ja esmentada.

Vuitè: Que un cop aprovada la imposició i ordenació es procedeixi a l'exposició pública de l'acord, advertint-se que si en el termini establert no s'hagués presentat cap reclamació, l'acord adquirirà el caràcter de ferm. Així mateix, s'haurà d'advertir als interessats que durant el període d'exposició pública podran constituir-se en associació administrativa de contribuents.

14.- Hisenda – Rendes i Exaccions - Resolució de les al·legacions formulades a l’aprovació provisional de la imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu del projecte d’obres de pavimentació i serveis al Passatge Mare de Déu de Misericòrdia. Aprovació definitiva de l’acord.

S’acorda:

Primer: Desestimar l’escrit d’al·legacions formulat per l’Associació de Veïns Mare de Deu de Misericòrdia tota vegada que l’acord provisional d’imposició i ordenació de les contribucions especials resulta ajustat a dret.

Segon: Aprovar definitivament el text del l’acord d’imposició i ordenació de les contribucions especials per obres de pavimentació i serveis a executar al Passatge Mare de Déu de Misericòrdia amb el mateix contingut i les mateixes especificacions establertes amb caràcter provisional al seu dia.

Tercer: Publicar el text íntegre del present acord, juntament al definitiu dels acord d’imposició i ordenació, en la forma prevista a l’article 17 del real Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març anteriorment esmentat.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 9 de maig de 2006

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.