Ple ordinari 2007-01-26
Cerca sessions de Ple
CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 26 DE GENER DE 2007
1. Aprovació de les actes anteriors
S’aproven les actes de les sessions ordinàries dels dies 1 i 22 de desembre de 2006.
2.- Sorteig per a la designació dels membres de la mesa electoral de l’elecció a membres de les cambres agràries.
3. Informació de l’Alcaldia.
4.- Donant compte resolucions de l’Alcaldia.
- 4a.- Es dóna compte del Decret número 1367 de l’Alcaldia, de data 27 de desembre de 2006
S’acorda:
Primer: Subrogar la relació laboral del personal de l’Ajuntament de Reus que es relaciona a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, SAM.
Sra. Teresita Borràs Cabacés
Sr. Arturo Sardà Garcia
Sra. Pilar Roig Cutillas
Sra. M Montserrat Gabriel Costa
Sr. Antoni Llort Suarez.
Segon: Els efectes de la subrogació seran en data 1 de gener de 2007.
Tercer: Els/les esmentats/des treballadors/es a partir de l’1 de gener de 2007, passaran a prestar serveis com treballador/es de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, SAM., amb les mateixes condicions contractuals, laborals, drets i obligacions que tenia amb aquesta Corporació. L’Hospital quedarà subrogat en els drets i obligacions laborals i de seguretat social que els/les treballadors/res tenen en l’actualitat a l’Ajuntament de Reus.
Quart: Notificar aquesta resolució als afectats i als seus representants legals.
Cinquè: Donar compte d’aquesta resolució al ple de la Corporació.
- 4b.- Es dóna compte del Decret número 2 de l’Alcaldia, de data 4 de gener de 2007
S’acorda:
Primer: Adjudicar el lloc de treball de Viceintervenció de la plantilla de funcionaris de l’Ajuntament de Reus al Sr. Jordi Sanuy Vallés, funcionari amb habilitació de caràcter nacional, subescala d’Intervenció-Tresoreria, categoria d’entrada, amb el número de Registre de Personal 4372726624 A3014, únic candidat que s’ha presentat a la convocatòria i que reuneix tots els requisits exigits en la mateixa.
El funcionari citat haurà de prendre possessió del lloc en el termini previst en l’article 23 del RD 1732/1994, de 29 de juliol.
Segona: Donar compte d’aquesta resolució al Ple de la Corporació i traslladar-la a l’Òrgan competent de la Generalitat de Catalunya i a la Direcció General per a l’Administració Local, per a la seva anotació i publicació conjunta en el “Boletin Oficial del Estado”.
Tercer: Atorgar els recursos que siguin pertinents.
5.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació provisional del POEC de Reus. Resolució d’al·legacions.
S’acorda:
Primer: Pel que fa a l’al·legació presentada pel Partit Popular de Catalunya, es desestima, ja que el PTSEC i el preàmbul de la Llei 18/2005, de 27 de desembre, d’equipaments comercials estableixen clarament que els grans equipaments comercials i per tant el seu creixement ha de situar-se en zones urbanes consolidades i, en conseqüència, exclou explícitament les zones perifèriques. Per tant en cap cas el POEC pot preveure un increment en zones que no formin part de la trama urbana consolidada.
Segon: Respecte a les al·legacions presentades pel grup Municipal de CiU:
- S’estima la número 1 encara que el seu contingut ha de ser objecte del futur desenvolupament del POEC.
- L’Ajuntament considera factible la proposta número 2, ja que el POEC aprovat, en la seva pàgina 5, preveu la “Coordinació dels aspectes vinculats al Comerç”. Malgrat això s’ha de dir que qualsevol tema que afecti a l’Organigrama municipal es competència de l’Alcaldia, al començament del mandat o quan ho consideri oportú, donant-ne compte al Ple. En definitiva, i tot i no ser objecte del POEC, futures actuacions municipals ho poden contemplar.
- Es desestima la número 3, ja que el seu contingut ha de ser tractat en el marc del desenvolupament del POEC.
- Es desestima la proposta número 4, ja que es refereix a situacions a definir en un Pla de Dinamització, no en un POEC.
- Es desestima la proposta número 5. S’ha previst la constitució d’un “Consell Consultiu del programa de Promoció Comercial de Reus”, on s’integraran tots els representants dels sectors i dels Grups Polítics mencionats en la proposta, i que estarà coordinat per la Cambra de Comerç de Reus. Aquest òrgan haurà d’utilitzar el POEC com a referent en les seves propostes.
- Es desestimen les propostes números 6 i 7 ja que no son objecte d’un POEC.
- Respecte a la proposta número 8, malgrat que l’oferta no sedentària ja ha estat contemplada en el POEC, es contemplarà la possibilitat de fer una diagnosi específica amb DAFO.
- Es desestima la proposta número 9, ja que el POEC preveu les orientacions de les diferents tipologies comercials adients per a cada zona.
Tercer: Respecte a les al·legacions de la Unió de Botiguers:
A nivell de mobilitat
- Es desestimen les propostes números 1 a 7, ja que el seu contingut no es objecte d’un POEC. Es tracta de qüestions que afecten a competències dels diferents departaments municipals que les adoptarà segons les previsions de l’Ajuntament adoptades en funció dels interessos generals de la Ciutat.
A nivell de qualitat comercial
- Pel que fa a la proposta número 1 es desestima. Aquest tema es factible, però ha de ser l’alcalde, en exercici de les seves competències organitzatives, qui ha d’adoptar les decisions que estimi oportunes i convenients i en el moment que sigui pertinent.
- Es desestima la proposta número 2, ja que està prevista en el POEC.
- Es desestimen les propostes números 3 i 4, ja que haurà de ser el Consell Consultiu al que s’ha fet referència quan s’han resolt les al·legacions de C. I U., qui proposi les actuacions que s’estimin convenients.
- Es desestima la proposta número 5, ja que el seu contingut no es objecte d’un POEC.
- S’accepta la proposta del número 6 ja que, evidentment, el creixement de l’oferta està condicionada per la demanda.
- Pel que fa a la proposta número 7, encara que el seu contingut ja està previst en el POEC, es preveu contemplar la possibilitat de fer una diagnosi específica amb DAFO.
- Es desestima la proposta número 8 ja que el creixement del comerç es natural, no preestablert i macat per la pròpia normativa.
- Es desestima la proposta número 9, ja que està contemplada en el POEC i s’entén que es un tema a orientar pel propi sector.
- Es desestima la proposta número10 ja que forma part del desenvolupament del POEC, encara que les activitats no comercials no poden ser previstes en el POEC.
- Es desestima la proposta número 11, ja que no es objecte d’un POEC.
A nivell urbanístic
- Es desestima la proposta número 1, ja que el POEC no pot definir variables com la pretesa.
- Respecte a la número 2, s’ha de deixar clar que la transparència no es de l’Ajuntament, es dels operadors que son els que fan les propostes.
- Es desestima la proposta número 3, ja que els temes de creixement comercial es preveuen en el planejament urbanístic, no en el POEC.
- Es desestima la proposta número 4 ja que el Tecnoparc no ha estat considerat com un pol d’atracció comercial.
- Es desestima la proposta número 5b ja que es un tema que no afecta a un POEC.
Quart: Respecte les al·legacions de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i navegació de Reus:
- Es desestima la proposta número 1 ja que les propostes d’implantació de determinades activitats econòmiques com API’S, assegurances, locutoris, etc., es regeixen per criteris d’oportunitat i el POEC no regula activitats no comercials. De totes formes la pròpia normativa munici8pal s’haurà de pronunciar sobre els criteris a seguir.
- S’estima la proposta número 2. Les propostes es farien en els fòrums que l’Ajuntament estableixi i en els diferents plans de dinamització que s’acordin.
- Respecte a la proposta número 3, malgrat no afectar el contingut del POEC, l’Ajuntament ho contemplarà en l’àmbit de les competències organitzatives que corresponent a l’alcalde i a la pròpia Corporació.
- Pel que fa a la proposta número 4, es un tema a plantejar-se en l’àmbit del desenvolupament del POEC i en el marc de les competències del propi Ajuntament.
- Respecte a la proposta número 5 s’ha de tenir en compte en tot moment les previsions de la normativa vigent en matèria comercial.
- Respecte a les propostes 6, 7 i 8, s’ha de tenir en compte que, tot i no ser objecte del POEC, l’Ajuntament en el marc de les seves competències acordarà les mesures que siguin adients per a la promoció, l’ordenació del comerç i tots aquells aspectes que incideixen en l’àmbit comercial de la ciutat.
- Es desestima la proposta número 9 ja que el seu contingut incideix en futurs plans de dinamització que es puguin acordar.
En resum, es valora positivament les diferents aportacions efectuades a través de els al·legacions, i que tenen incidència en el POEC.
Respecte a la resta d’al·legacions de l’Ajuntament es mostra disposat a arribar a acords complementaris, al marge del POEC, en defensa dels interessos comercials de la ciutat i que s’hauran de concretar amb les institucions i associacions interessades.
Cinquè: Aprovar provisionalment la revisió del Programa d’Orientació per als equipaments comercials de la ciutat de Reus.
Sisè: Amb independència de la previsió de superfície de creixement de centre comercial previst en l’annex 1.4 del PTSEC, interessar la modificació d’aquest Pla territorial per tal d’assolir un increment màxim de 5.000 m2 de superfície de venda, a tenor de les previsions de l’article 5.4 del Decret 379/2006, de 10, d’octubre, que aprova el PTSEC, a tenor de l’increment de la població observat respecte a la que serveix de base a les previsions del repetit PTSEC i que afecta a l’àmbit de la ciutat de Reus.
Setè: Trametre l’expedient al departament de la Generalitat de Catalunya competent en matèria de comerç, per a la seva aprovació definitiva.
Vuitè: Facultar al Molt Il·ltre. Sr. Alcalde per tal que pugui subscriure qualsevol document públic i/o privat que sigui necessari per al desenvolupament d’aquests acords.
6.- Moció de l’Alcaldia. Substitució representant en el consell general de l’IMFE Mas Carandell.
S’acorda:
Nomenar al Sr. Enric Espinal Romero, representant de la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Reus en el Consell General de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”.
7.- Moció de l’Alcaldia. Constitució de la Fundació “Antoni Gaudí, fundació privada”.
S’acorda:
Primer: Constituir, amb la denominació “Antoni Gaudí, fundació privada”, una fundació privada, amb la finalitat de difondre l’obra i la figura de l’arquitecte reusenc Antoni Gaudí i Cornet i la conservació, divulgació i dinamització del patrimoni modernista de Reus. Aquesta finalitat es realitzarà, fonamentalment mitjançant la direcció, gestió i control de l’espai expositiu del “Gaudí Centre” i amb el desenvolupament d’altres projectes i activitats adequats per a la consecució de l’objecte fundacional.
Segon: Aprovar els estatuts pels quals es regirà la fundació “Antoni Gaudí, fundació privada”.
Tercer: Aportar a l’esmentada Fundació, en concepte de capital fundacional, la quantitat de 36.000 € (trenta-sis mil euros).
Quart: Sotmetre l’expedient al tràmit d’informació al públic durant un termini de vint dies hàbils, entenent-se definitivament aprovat en el supòsit que durant l’esmentat termini no es formulin al·legacions o suggeriments.
Cinquè: Facultar el Molt Il·ltre. Senyor alcalde, Lluís Miquel Pérez i Segura, i el Tinent d’Alcalde Delegat de Promoció i Estratègia, Sr. Josep Morató Clarasó, per a què qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin en escriptura pública la corresponent acta fundacional de conformitat amb els anteriors acords i els actes que esdevinguin necessaris per fer-los efectius, així com per a subsanar qualsevol defecte de forma en la redacció dels estatuts.
Sisè: Iniciar els tràmits per inscriure la fundació “Antoni Gaudí, fundació privada” en el Registre de Fundacions de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.”
Setè: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.
8.- Moció de l’Alcaldia. Autorització a INNOVA per la concertació d’operacions de prèstec a llarg termini.
S’acorda:
Primer: Autoritzar a INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL la concertació de les següents operacions de crèdit a llarg termini:
- Entitat: CAIXA DE CATALUNYA. Operació de préstec per import de dos milions d’euros (2.000.000 euros) i pel període de vint anys (20 anys) , amb un termini de carència de 2 anys i un període d’amortització de 18 anys comptats a partir de la finalització del període de carència, amb interès variable (euribor trimestral + 0,45%) i comissió d’obertura de 0.05%.
- Entitat: CAIXA TARRAGONA. Operació de préstec per import de tres milions d’euros (3.000.000 euros) i pel període de vint anys (20 anys) , amb un termini de carència de 2 anys i un període d’amortització de 18 anys comptats a partir de la finalització del període de carència, amb interès variable (euribor trimestral + 0,50%) i comissió d’obertura de 0.10%.
- Entitat: BANCO BILBAO VIZCAYA ARGENTARIA (BBVA). Operació de préstec per import de quatre milions d’euros (4.000.000 euros) i pel període de vint anys (20 anys , amb un termini de carència de 2 anys i un període d’amortització de 18 anys comptats a partir de la finalització del període de carència, amb interès variable (euribor trimestral + 0,45%) i comissió d’obertura de 0.05%.
Segon: Juntament amb aquestes autoritzacions s’haurà de comptar amb els preceptius informes fixats per la normativa aplicable en matèria de les Hisendes Locals.
Tercer: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.
COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS
9.- Educació i Família. Nomenament dels representants municipals als consells escolars dels centres docents privats concertats i llars d'infants privades sufragades amb fons públics.
S’acorda:
Nomenar com a representants municipals en els consells escolars del centres docents privats concertats i les llars d´infants públiques i privades sufragades amb fons públics, les persones que a continuació es detallen:
CENTRE DOCENT
REPRESENTANT MUNICIPAL
Col·legi Ntra. Sra. de la Presentació Coia Dols i Campanera
Col·legi Pare Manyanet Encarna Rega Molina
Escola Arce Laura Maturana Fernández
Col·legi Aura Carmen Jiménez Hurtado
Col·legi M. Rosa Molas Núria Bruno Mas
Col·legi Sant Josep Raquel Prius Sardà
Col·legi Sant Pau Rosa M. Rodríguez Valiente
Col·legi Maria Cortina Sílvia Parés Ribé
Col·legi La Salle Núria Poch Garcia
Escola Puigcerver Núria Poch Garcia
Escola Ntra. Sra. del Mar Maria Aragonès Vellvé
Llar d´Infants El Roser Encarna Rega Molina
Llar d´Infants El Barrufet Núria Bruno Mas
10.- Educació i Família. Sol·licitar al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, la delegació e la competència en relació amb els Consells de Participació de les llars d'infants de titularitat pública d'aquesta localitat.
S’acorda:
Primer: Sol·licitar al Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la delegació de la competència en relació amb els Consells de Participació de les llars d’infants, de titularitat pública d’aquesta localitat, establertes a l’article 20 del Decret 282/2206, de 4 de juliol.
Sol·licitar: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde, Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, i a la tinenta d’alcalde delegada d’Educació i Família, Sra. Empar Pont i Albert, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin els documents necessaris per fer efectiu l’acord anterior.
Tercer: Donar trasllat d’aquest acord a la Generalitat de Catalunya - Departament d’Educació (Direcció General i Serveis Territorials).
COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS
11.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva de la modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector A.12 “Riera del Molinet”, proposada per GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA (GUPSA).
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament la modificació puntual del Pla parcial urbanístic del sector A.12 “Riera del Molinet”, proposada per GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA (GUPSA).
Segon: Lliurar en el termini d’un mes a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, als efectes d’informació, coordinació i arxivament, la documentació tècnica i administrativa completa referida a l’esmentada modificació puntual de Pla parcial urbanístic.
Tercer: Publicar l’acord d’aprovaci
definitiva i les corresponents normes urbanístiques al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, el qual entrarà en vigor passat el termini previst a l’art. 70 LBRL.
12.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a les àrees 4.30 “Colònies Cros” (A) i 4.31 “Colònies Cros” (B).
S’acorda:
Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a les àrees 4.30 “Colònies Cros” (A) i 4.31 “Colònies Cros” (B).
Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.
13.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Pla parcial urbanístic del subsector 2 del sector H.9 “Aigüesverds II”, promogut per PROMOCIONES DICASA 26, SL.
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament el Pla Parcial del subsector 2 del sector H.9 “Aigüesverds II” promogut per PROMOCIONES DICASA 26, SL.
Segon: Lliurar a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, als efectes d’informació, coordinació i arxivament, la documentació tècnica i administrativa complerta de l’esmentat Pla Parcial.
Tercer: Publicar el present acord i les corresponents normes urbanístiques del Pla, al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, el qual entrarà en vigor passat el termini previst a l’art. 70 LBRL.
Quart: Requerir als interessat per tal que, en el termini de 3 mesos a comptar des de la data de notificació d’aquest acord, assegurin l’obligació d’urbanitzar, mitjançant la constitució de la garantia corresponent per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització, amb advertiment que la seva formalització es requisit previ per a la publicació prevista al punt anterior i condició d’eficàcia de l’executivitat del Pla.
14.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Pla de millora urbana “ASM i altres al camí de la Pedrera del Coubi”, promogut per LAMSAB 2004, SL.
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament el Pla de millora urbana “ASM i altres al camí de la Pedrera del Coubi”, promogut per LAMSAB 2004 SL condicionat a la redacció d’un projecte d’urbanització complementari amb les precisions resultants de l’apartat 2n de l’acord d’aprovació provisional.
Segon: Lliurar a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, als efectes d’informació, coordinació i arxivament, la documentació tècnica i administrativa complerta de l’esmentat Pla Parcial.
Tercer: Publicar el present acord i les corresponents normes urbanístiques del Pla, al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, el qual entrarà en vigor passat el termini previst a l’art. 70 LBRL.
Quart: Requerir als interessats per tal que, en el termini de 3 mesos a comptar des de la data de notificació d’aquest acord, assegurin l’obligació d’urbanitzar, mitjançant la constitució de la garantia corresponent per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització, amb advertiment que la seva formalització es requisit previ per a la publicació prevista al punt anterior i condició d’eficàcia de l’executivitat del Pla.
15.- Gestió Urbanística. Aprovació definitiva de la modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA pel que afecta a les illes C i D del polígon 1, proposada per Planificación, Desarrollo y Promoción de Castellón, SA (PLADEPRO).
S’acorda:
Primer: Aprovar definitivament la Modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA pel que afecta a les illes C i D del polígon 1, proposada per Planificación, Desarrollo y Promoción de Castellón, SA (PLADEPRO).
Segon: Lliurar a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona, als efectes d’informació, coordinació i arxivament, la documentació tècnica i administrativa complerta de l’esmentat Pla Parcial.
Tercer: Publicar el present acord i les corresponents normes urbanístiques del Pla, al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona, el qual entrarà en vigor passat el termini previst a l’art. 70 LBRL.
16.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana relativa als sistemes d’equipaments i d’habitatges dotacionals públics.
S’acorda:
Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la revisió del Pla general d’ordenació urbana relativa als sistemes d’equipaments i d’habitatges dotacionals públics, promoguda per aquest Ajuntament.
Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.
COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS
17.- Gestió Econòmica i Pressupostària.- Expedient de modificació de crèdits de la Corporació.
S’acorda:
Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, el resum dels quals per capítols és el següent :
AJUNTAMENT DE REUS
Altes de despeses
Capítol I Despeses de personal 81.490,59
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 1.715.371,42
Capítol IV Transferències corrents 31.340,23
Capítol VII Transferències de capital 33.187,44
Total altes de despeses……………… 1.861.389,68
Baixes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 1.861.389,68
Total baixes de despeses………… 1.861.389,68
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA
Altes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 31.340,23
Total altes de despeses…………… 31.340,23
Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 31.340,23
Total altes d'ingressos……………… 31.340,23
Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.
18.- Recursos Humans.- Aprovació del catàleg de llocs de treball per a l'any 2007.
S’acorda:
Primer: Aplicar al personal d’aquesta Corporació les retribucions bàsiques fixades en la Llei 42/2006, de 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per a 2007 i instruccions dictades per Resolució de la Secretaria d’Estat d’Hisenda i Pressupostos, de 2 de gener de 2007.
Segon: Aprovar el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d’acord amb el que diu l’article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats locals, en relació amb la Disposició Transitòria segona del RD 861/86, i que consta com Annex al present Dictamen.
Tercer: Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l’esmentat catàleg.
Quart: Fixar la quantitat global anual destinada a assignació de complements específics als funcionaris, en el 75% de la massa salarial.
Cinquè: Fixar la quantitat global anual destinada a complement de productivitat als funcionaris, en el 15,80% de la massa salarial.
Sisè: Fixar la quantia global anual destinada a gratificacions dels funcionaris, en el 3,30 % de la massa salarial.
Setè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:
a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que els funcionaris desenvolupin el seu treball.
b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius. Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la plantilla de la Corporació.
Correspon a l’alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l’administració municipal, així com l’assignació individual d’acord amb els anteriors criteris.
L’apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L’alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.
Així mateix s’aprova un complement de productivitat en concepte d’assistència de 36,06 € /mes per tot el personal de la plantilla de l’Ajuntament, d’acord amb determinats criteris.
Per poder percebre aquest complement, serà necessari que mensualment no es falti al treball més d’un dia, amb l’exempció dels següents supòsits: llicència per maternitat, vacances, assumptes propis, situacions d’incapacitat laboral derivades d’accident laboral, assistència a cursos de perfeccionament, crèdit horari sindical, permís per deures inexcusables i permís per defunció de pares, sogres, cònjuge, fills i germans. Totes les absències de dos o més dies comportaran la no percepció de l’esmentat complement de productivitat.
S’estableix una productivitat per al personal adscrit a la Biblioteca Municipal de 18 euros per dissabte realment treballat.
També s’estableix un plus de conducció per un import de 18,03 € / mes.
En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.
Vuitè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat al personal de la Guàrdia Urbana, els quals queden establerts de la forma següent:
El personal de la Guàrdia Urbana percebrà un complement de productivitat de 186,31 €/mes pels agents, de 201,34 €/mes, pels caporals (es percebrà aquesta productivitat amb l’objectiu de cobrir sempre les 2 places de caporal en cada jornada i torn) i de 231,39 € / mes, pels sergents (el nombre de sergents a cobrir en cada torn i jornada de treball és un mínim d’un). Pels caporals i els sergents el 50% d’aquesta quantitat serà en concepte d’assistència i l’altre 50% en concepte de quadrant.
Per poder percebre aquest complement, serà necessari que mensualment no hi hagi cap indisposició ni baixa per qualsevol concepte, amb l’exempció d’assumptes propis, hores sindicals o absències per defunció d’un familiar fins a segon grau. No existeix cap possibilitat de recuperació.
En el supòsit que hi hagués un dia d’absència es perdrà el 50% de la productivitat per a cada categoria. El segon dia es perdrà el 100%, és a dir, no es cobrarà la productivitat per aquell mes.
L’abonament d’aquesta productivitat es farà mensualment. Les places mínimes de sergents i caporals no es tindran en compte en cas de baixa per malaltia o accident.
El personal de la plantilla de la Guàrdia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de 10 € / dia.
Novè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:
Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball.
Correspon a l’Alcalde o Regidor en qui delegui l’assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l’anterior criteri.
Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció, i per aquest any 2007 hi haurà un increment del 5% anual.
Desè: Els anteriors acords tindran efectes de 1er. de gener de 2007.
19.- Recursos Humans.- Modificació de la plantilla de personal funcionari.
S’acorda:
Primer: Modificar la plantilla de personal funcionari d’aquesta Corporació, mitjançant la creació de la plaça següent:
- Personal funcionari. Creació de plaça: 1 Caporal de la Guàrdia Urbana, corresponent a l’Escala d’Administració Especial, subescala Serveis Especials, classe Guàrdia Urbana, Grup D.
Segon: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.
ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha
PRECS I PREGUNTES
Reus, 30 de gener de 2007
El secretari general
Jaume Renyer Alimbau