Ple ordinari 2009-12-04

Cerca sessions de Ple

E.g., 22/12/2024
E.g., 22/12/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 04 Desembre, 2009

>
Acta núm. 12/09

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL
PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 4 DE DESEMBRE DE 2009

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del 6 de novembre de 2009.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Modificació dels Estatuts del Consorci Centre de Recursos per a la Protecció de la Salut i el Medi Ambient

S’acorda:

Primer: Ratificar la modificació de l’article 4 dels Estatuts del consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient, en els termes aprovats pel seu Consell Rector en la sessió duta a terme el dia 22 d’octubre de 2009.

En aquest sentit, la modificació consisteix en addicionar un paràgraf tercer a l’esmentat article 4, que tindria el següent contingut:

“El Consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i del Medi Ambient té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de tots i cadascun dels seus ens consorciats als efectes dels articles 4.1 n) i 24.6 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic. Com a tal, els ens consorciats podran conferir-li encàrrecs en relació a les activitats incloses en el seu objecte, els quals seran d’execució obligatòria per a ell d’acord amb les instruccions fixades unilateralment per qui fa l’encàrrec. Les tasques que se li encomanin s’acompanyaran de la corresponent dotació pressupostària per al cobriment de tots els costos que la seva execució comporti per al Consorci d’acord amb les tarifes que, en el seu cas, aprovi l’entitat consorciada.

El Consorci no podrà participar en les licitacions públiques convocades per les entitats consorciades, sense perjudici que se li pugui encarregar l’execució de la prestació objecte de les mateixes quan no concorri cap licitador.”

Segon: Donar trasllat d’aquest acord al Consorci Centre de Recursos de Protecció de la Salut i el Medi Ambient, als efectes previstos a l’article 322 del Decret 179/1995, i a la resta d’ens consorciats, la Universitat Rovira i Virgili i el Consorci Hospitalari de Catalunya.

4. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de les tarifes del subministrament d'aigua potable del clavegueram de l'any 2010

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment la modificació parcial de l’ordenança reguladora de les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram, i que comporta la modificació de l’article 6 de la citada Ordenança, i la incorporació d’un nou annex de tarifes que substituiria l’actual, que restaria derogat. Aquesta modificació serà d’aplicació a partir del dia 1 de gener de 2010.

En aquest sentit, l’article 6 de l’Ordenança restaria amb el següent redactat:

“Article 6. Tarifa pel servei de clavegueram

1. La tarifa pel servei del clavegueram és binomial i comprèn una quantitat fixa i una part variable modulada en funció del volum d'aigua subministrat.
La tarifa a càrrec dels titulars està integrada per:

a. Una quota fixa mensual, amb imports modulats pel tipus d’ús del subministrament: domèstic, comercial, industrial, piscines i jardins, provisional o altres.
b. Una part variable, amb imports modulats en funció del volum d’aigua subministrat mesurat en trams:
Primer tram, fins a 6 metres cúbics al mes.
Segon tram, de 7 a 12 metres cúbics al mes.
Tercer tram a partir de 12 metres cúbics al mes

2. La quota variable es multiplicarà per tres si s’aboquen a la xarxa banys galvànics, i per dos si els abocaments consisteixen en aigües residuals procedents de neteja de vehicles, usos provisionals d’obres o activitats d’escorxador d’animals.

3. En els casos d’habitatges, locals comercials i edificacions industrials que utilitzen aigua de diferent procedència de la que distribueix el gestor dels serveis i aboquin les seves aigües residuals a la xarxa de clavegueram, el volum d’aigua a què es refereix la lletra b de l’apartat 1 d’aquest article es determinarà en funció del cabal mig avaluat, amb un valor mínim de 15m3 mensuals. El cabal mig avaluat serà substituït per volum d’aigua abastat de fons pròpies que comuniqui, en cada cas, l’Agència Catalana de l’Aigua.

Segon: Sotmetre la modificació de l’ordenança reguladora de les tarifes del servei de subministrament d’aigua potable i del servei de clavegueram al tràmit d’informació pública, per un termini de trenta dies, a efectes de possibles al·legacions o reclamacions. Si no n’hi haguessin, la modificació de l’ordenança s’entendrà aprovada definitivament.
Tercer: Aprovar les diferents tarifes proposades pel Consell d’Administració de la societat AIGÜES DE REUS EMPRESA MUNICIPAL, S.A. per a l’any 2010, i informar favorablement la proposta de modificació de les tarifes del subministrament d’aigua, que seguidament es detallen, que seran elevades a la Comissió de Preus de Catalunya per a la seva intervenció i, si s’escau, autorització.

TARIFA 2010
• QUOTA FIXA AIGUA

Comptador individual (usos Domèstic, Comercial, Industrial o Piscines i Jardins) "G" (1)
- 13 mm 5,3962 € / mes
- 20 mm 12,7843 € / mes
- 25 mm 17,7874 € / mes
- 30 mm 23,4162 € / mes
- 40 mm 34,8240 € / mes
- 50 mm 42,3345 € / mes
- 65 mm 49,8449 € / mes
- 80 mm 66,3898 € / mes
- 100 mm 83,4768 € / mes

Comptador individual (us Provisional) "G" (1)
- 13 mm 26,9810 € / mes
- 20 mm 63,9215 € / mes
- 25 mm 88,9370 € / mes
- 30 mm 117,0810 € / mes
- 40 mm 174,1200 € / mes
- 50 mm 211,6725 € / mes
- 65 mm 249,2245 € / mes
- 80 mm 331,9490 € / mes
- 100 mm 417,3840 € / mes

Comptador comunitari amb bateria (usos Domèstic, Comercial i Industrial) "B" (1)
- 13 mm 0,6644 € / mes
- 20 mm 0,7136 € / mes
- 25 mm 0,8238 € / mes
- 30 mm 0,9594 € / mes
- 40 mm 1,7327 € / mes
- 50 mm 2,4829 € / mes
- 65 mm 3,2330 € / mes
- 80 mm 4,0195 € / mes
100 mm 5,8268 € / mes

Comptador únic amb més d'una unitat urbana (usos Domèstic, Comercial i Industrial) "C" (1)
- qualsevol mm 6,8101 € / mes x nº u.u.

Comptador únic amb més d'una unitat urbana (us Provisional) "C" (1)
- 13 mm 33,7911 € / mes x nº u.u.
- 20 mm 70,7316 € / mes x nº u.u.
- 25 mm 95,7471 € / mes x nº u.u.
- 30 mm 123,8911 € / mes x nº u.u.
- 40 mm 180,9301 € / mes x nº u.u.
- 50 mm 218,4826 € / mes x nº u.u.
- 65 mm 256,0346 € / mes x nº u.u.
- 80 mm 338,7591 € / mes x nº u.u.
- 100 mm 424,1941 € / mes x nº u.u.

Comptador “Giratòria”
- lloguer comptador 13 mm (mínim 5 €) 0,9957 € / dia
- lloguer comptador > 13 mm (mínim 5 €) 2,9871 € / dia

TARIFA 2010

Boques d'incendi (1) 1,6596 € / mes

Plomes (aforaments) (1) 108,9833 € / mes

Sobrecost per sobreelevació 0,1118 € / M3

• QUOTA VARIABLE AIGUA

Fins a 6 M3 al mes per unitat urbana 0,3302 € / M3

Més de 6 M3/mes fins 12 M3/mes per unitat urbana 0,6793 € / M3

Més de 12 M3/mes per unitat
urbana (consum domèstic) 1,0502 € / M3

Més de 12 M3/mes per unitat
urbana (consum comercial i industrial) 1,1136 € / M3

Consum municipal (bloc únic) 0,3302 € / M3

Consum provisional (bloc únic) 1,1136 € / M3

Consum piscines i jardins privats (bloc únic) 1,1136 € / M3

Diferència de consum entre comptadors
divisionaris i comptadors comunitaris 1,0402 € / M3

• QUOTA FIXA CLAVEGUERA

Us domèstic, municipal i piscines /jardins (1) 2,7374 € / mes
Us comercial i industrial (1) 5,3962 € / mes
Us provisional (1) 19,7123 € / mes
Plomes (aforaments) (1) 10,8454 € / mes

• QUOTA VARIABLE CLAVEGUERA

Fins a 6 M3 al mes per unitat urbana
0,0569 € / M3
Més de 6 M3/mes fins 12 M3/mes per unitat urbana
0,1138 € / M3
Més de 12 M3/mes per unitat 0,2350 € / M3

Consum municipal (bloc únic) 0,0569 € / M3

Consum provisional (bloc únic) 0,2350 € / M3

Consum piscines i jardins privats (bloc únic) 0,0569 € / M3

(1) Aquests preus s’aplicaran calculant el preu per dia

TARIFA 2010

• DRETS DE CONNEXIÓ I SERVEI

US DOMESTIC

DRETS DE SERVEI
Dret de servei 171,70 €
Aigua 85,85 €
Claveguera 85,85 €
DRETS DE CONNEXIO
Dret de connexió per a edificacions unifamiliars 2.261,22 €
Aigua 932,66 €
Claveguera 1.328,56 €
Dret de connexió per a edificacions de 2 a 4 habitatges 2.411,68 €
Aigua 1.083,12 €
Claveguera 1.328,56 €
Dret de connexió per a edificacions de 5 a 12 habitatges 3.451,23 €
Aigua 1.083,12 €
Claveguera 2.368,11 €
Dret de connexió per a edificacions de 13 a 25 habitatges 3.480,61 €
Aigua 1.112,50 €
Claveguera 2.368,11 €
Dret de connexió per a edificacions de més de 25 habitatges 3.499,94 €
Aigua 1.200,80 €
Claveguera 2.368,11 €

US COMERCIAL

DRETS DE SERVEI
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície comercial Aigua 94,44 €
Claveguera 94,44 €
Superfície comercial > 250 m2 Comptador 20 mm 378,08 €
Aigua 189,04 €
Claveguera 189,04 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície comercial Aigua 94,44 €
Claveguera 94,44 €
250 m2 Aigua 189,04 €
Claveguera 189,04 €
500 m2 Aigua 251,81 €
Claveguera 251,80 €
DRETS DE CONNEXIÓ
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície comercial Aigua 217,92 €
Claveguera 384,72 €
Superfície comercial > 250 m2 Comptador 20 mm 723,16 €
Aigua 261,50 €
Claveguera 461,66 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície comercial Aigua 932,66 €
Claveguera 1.364,10 €

TARIFA 2010

250 m2 Aigua 1.083,13 €
Claveguera 2.138,77 €
500 m2 Aigua 1.112,50 €
Claveguera 2.799,03 €
Superfície comercial > 1000 m2 5.064,27 €
Aigua 1.200,26 €
Claveguera 3.864,01 €

US INDUSTRIAL

DRETS DE SERVEI
Comptador 13 mm. 206,04 €
Aigua 103,02 €
Claveguera 103,02 €
Comptador 20 mm. 415,86 €
Aigua 207,93 €
Claveguera 207,93 €
Comptador 25 mm. 553,38 €
Aigua 276,69 €
Claveguera 276,69 €
Comptador 30 a 65 mm. 1.327,72 €
Aigua 663,86 €
Claveguera 663,86 €
Comptador > 65 mm. 3.502,65 €
Aigua 1.751,33 €
Claveguera 1.751,32 €
DRETS DE CONNEXIÓ
Superfície comercial Aigua 1.082,27 €
Claveguera 2.138,77 €
500 m2 Aigua 1.119,90 €
Claveguera 2.452,87 €
1000 m2 Aigua 1.156,65 €
Claveguera 2.940,27 €
Superfície comercial > 2000 m2 5.304,73 €
Aigua 1.253,15 €
Claveguera 4.051,58 €

US MUNICIPAL

DRETS DE SERVEI
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície municipal Aigua 94,44 €
Claveguera 94,44 €
Superfície municipal > 250 m2 Comptador 20 mm 378,08 €
Aigua 189,04 €
Claveguera 189,04 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície municipal Aigua 94,44 €
Claveguera 94,44 €

TARIFA 2010

250 m2 Aigua 189,04 €
Claveguera 189,04 €
500 m2 Aigua 251,81 €
Claveguera 251,80 €
DRETS DE CONNEXIÓ
Comptadors instal·lats en Bateria
Superfície municipal Aigua 217,92 €
Claveguera 384,72 €
Superfície municipal > 250 m2 Comptador 20 mm 723,16 €
Aigua 261,50 €
Claveguera 461,66 €
Comptadors instal·lats en façana
Superfície municipal Aigua 932,66 €
Claveguera 1.364,10 €
250 m2 Aigua 1.083,13 €
Claveguera 2.138,77 €
500 m2 Aigua 1.112,50 €
Claveguera 2.717,50 €
Superfície municipal > 1000 m2 4.951,73 €
Aigua 1.200,26 €
Claveguera 3.751,47 €

US PISCINES I JARDINS

DRETS DE SERVEI
Comptador 13 mm 188,86 €
Comptador 20 mm 378,07 €
Comptador 25 mm 503,61 €
Comptador =>30 i Comptador =>65 mm 3.502,65 €
DRETS DE CONNEXIÓ
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.831,29 €
1)
US ESPECIAL- BOCA CONTRA INCENDI

DRETS DE SERVEI
Aparell BCI 228,85 €
DRETS DE CONNEXIÓ
Cabal Cabal => 5 m3 i Cabal => 10 m3 1.831,29 €

TARIFA 2010
• ALTRES TARIFES

CONTRACTES
Inspecció tècnica (2) 25,75 €
Col·locació comptador (3) 39,61 €
Fiança contracte servei (*) 12,02 €
Fiança Institut Català Sol (*) 18,03 €

GIRATÒRIES
Clau giratòria 36,45 €
Fiança (*) 450,00 €
Giratòria extraviada 150,01 €

TRAMITACIÓ ESCOMESA
Tramitació expedient escomesa 61,91 €
Entrega a compte reparació escomesa 775,23 €

ALTRES SERVEIS
Certificats 5,68 €
Verificació del comptador ST Indústria (*) 51,61 €
Verificació comptador (instal·lació unitat en sèrie) 11,59 €
Valor residual comptadors anteriors a 1992 0,40 €

NOTIFICACIONS I ALTRES DESPESES IMPAGATS
Notificació impagats, 1a emissió 3,62 €
Notificació impagats, 2a emissió 6,77 €
Gestió notificació burofax estàndard 7,76 €
Gestió notificació burofax amb certificat de contingut 19,46 €
Gestió notificació burofax amb certificat de contingut i avís de rebuda 24,01 €
Rebut domiciliat retornat 0,10 €

SUSPENSIONS, REPOSICIONS I DESPESES PER FRAU
Tràmit de suspensió 6,66 €
Retirada de comptador 27,31 €
Precintar espita o comptador 27,31 €
Encimentar espita 32,80 €
Desconnexió vàlvula de registre escomesa d'aigua 63,03 €
Reposició del comptador 30,90 €
Desprecintar espita o comptador 30,90 €
Desencimentar espita 36,44 €
Reconnexió vàlvula de registre escomesa d'aigua 63,03 €
Inspecció per frau 25,75 €
Retirar connexió directa 27,31 €
Treure vàlvula d'entrada i posar placa 63,03 €
Reposar placa vàlvula 63,03 €
Precintar vàlvules de bateria 27,31 €
Reposar comptador sostret 39,61 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2010) 12,02 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2009) 10,68 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2008) 9,35 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2007) 8,01 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2006) 6,68 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2005) 5,34 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2004) 4,01 €
Valor residual comptador sostret (comptador de 2003) 2,67 €
Valor residual comptador sostret (comptador Tramitació jurídica per frau 34,12 €
Tramitació administrativa per frau 16,09 €
m3 estimats aigua no facturada (ús domèstic, comercial i industrial) 0,33 €

TARIFA 2010

m3 estimats aigua no facturada (ús provisional, piscines i jardins) 1,11 €

INSPECCIONS XARXA
PROMOCIO PÚBLICA
Prova de pressió obres municipals (ut.) 46,83 €
Inspecció claveguera obres municipals
- Inspecció exterior prèvia (ut.) 46,83 €
- Sortida equip d'inspecció (ut.) 141,00 €
- Tram inspeccionat TV: trams de menys de 40 ml (preu per h.) 103,34 €
- Tram inspeccionat TV: trams de més de 40 i fins a 300 ml (preu des del primer ml) 1,51 €
- Tram inspeccionat TV: de 301 ml i fins a 1000 ml (preu per ml) 1,07 €
- Tram inspeccionat TV: més de 1001 ml (preu per ml) 0,54 €
Inspecció recepció d'obra municipals (ut.) 82,88 €
PROMOCIO PRIVADA
Prova de pressió obres promotors privats (ut.) 57,59 €
Inspecció claveguera obres promotors privats
- Inspecció exterior prèvia (ut.) 57,59 €
- Sortida equip d'inspecció (ut.) 153,92 €
- Tram inspeccionat TV: trams de menys de 40 ml (preu per h.) 129,17 €
- Tram inspeccionat TV: trams de més de 40 i fins a 300 ml (preu des del primer ml) 1,94 €
- Tram inspeccionat TV: de 301 ml i fin
a 1000 ml (preu per ml) 1,29 €
- Tram inspeccionat TV: més de 1001 ml (preu per ml) 0,70 €
Inspecció recepció d'obra promotors privats (ut.) 93,64 €

(2) a partir de la 2a = 16,73 €
(3) a partir de la 2a i en grup = 25,75 €
(*) Aquests conceptes estan exempts d'IVA

TARIFA 2010

• TREBALLS

H. Oficial 30,99 €
H. Ajudant 27,63 €
H. Camió normal (camió de fins a 3.500 Kg) 31,58 €
H. Camió grua (camió més de 3.500 Kg) 50,02 €
H. Camió Alta pressió (fins 1 hora) 155,02 €
H. Camió Alta pressió (més d'1 hora) 99,22 €
H. Grup compressor 15,45 €
H. Equip localització fuites aigua 12,71 €
H. Alternador 3 KVA 26,84 €
H. Alternador > 10 kVA 28,88 €
H. Grup motobomba 12,36 €
H. Retroexcavadora 49,02 €
H. Pèrdua facturació 54,78 €
M3 Aigua vessada 1,73 €
Ut Desplaçament fins a 20 Km (import mínim) 19,61 €
Km desplaçament superior a 20 Km (preu unitari per Km > 20) 0,36 €
H. Equip inspecció TV (fins 1 hora) 165,77 €
H. Equip inspecció TV (més d'1 hora) 109,95 €

5. Moció de l’Alcaldia. Constitució de la Fundació Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya

S’acorda:

Primer: Aprovar la constitució de la Fundació del sector públic CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA, que té per objecte l’establiment i seguiment dels programes i plans d’actuació necessaris per garantir una Societat de la Informació Segura Catalana per a tots, operant un Centre de Seguretat de la Informació de Catalunya, com a eina per a la generació d’un teixit empresarial català d’aplicacions i serveis de seguretat TIC que sigui referent nacional i internacional.

Segon: Aprovar els estatuts pels quals es regirà la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA.

Tercer: Fer constar l’acceptació d’aquest Ajuntament de formar part del patronat de la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA.

Quart: Designar al regidor Sr. Carles Salas Martí, per tal que sigui la persona que representi l’Ajuntament de Reus en el Patronat de la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA i, si s’escau, en la resta d’òrgans de govern d’aquesta entitat sense ànim de lucre. Designar, així mateix, a la regidora Sra. Empar Pont i Albert, per tal que formi part del Patronat de la Fundació, que resta autoritzada, en conseqüència, per integrar-se en aquest òrgan de govern de la Fundació.

Cinquè: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde; Sr. Lluís Miquel Pérez i Segura, i al regidor delegat de l’Àrea de Recursos Generals i Hisenda, Sr. Carles Salas Martí, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, concorrin a formalitzar en escriptura pública la corresponent carta fundacional de la Fundació CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA, i facultar-los així mateix per a què qualsevol d’ells fixin, si s’escau, l’aportació que esdevingui necessària en concepte de dotació inicial.

Sisè: Donar trasllat d’aquest acord a la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya.

6. Moció de l’Alcaldia. Nomenament membre del Consell Municipal de Serveis Socials

S’acorda:

Designar el següent membre del Consell Municipal de Serveis Socials:

• Sra. Maria Àguila Navarro com a representant del Consell Municipal de les Dones, en substitució de la Sra. Glòria Casafús Jaramillo.

7. Moció de l’Alcaldia. Aprovació de la sol·licitud d’inclusió de diverses actuacions municipals al Fons Estatals per l’ocupació i sostenibilitat Local

S’acorda:

Primer: Concórrer a la convocatòria del Fons Estatal per a l’ocupació i la Sostenibilitat Local, amb els projectes detallats a la part expositiva.

Segon: Sol·licitar que s’aprovin les actuacions relacionades, i s’atorgui la quantitat màxima de 11.650,729€ que correspon a l’Ajuntament de Reus, distribuïts de la forma següent:

• 9.15.914,00 euros, destinats a projectes d’inversió.
• 2.334.815 euros, destinats a despesa de caràcter social.

Tercer: Facultar al Sr. Alcalde de la Corporació, per subscriure els documents que calguin en ordre a donar compliment a la convocatòria i els actes administratius necessaris per qualsevol adequació de les actuacions a l’objecte de la convocatòria.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

8. Hisenda-Gestió Jurídica. Resolució d'al·legacions i aprovació definitiva expedient d'imposició de tributs i aprovació o modificació de diverses ordenances fiscals reguladores de tributs i preus públics municipals.

S’acorda:

Primer: Estimar els escrits d’al·legacions presentats per Joan Francesc Aguilas Papaseit, Eduard Pedrola i Rullo i per Entusiastes del Mini, Grup Afeccionats Vehicles d’Època, Vespa Club Reus, Club Simca, Grup Motos Clàssiques de Reus i Biela Club 600 C&H, per la qual cosa es manté a l’art. 6.1 de l’ordenança fiscal reguladora de l’Impost sobre vehicles de tracció mecànica la bonificació del 100 per cent de la quota pels vehicles amb una antiguitat superior als 25 anys.

Segon: Desestimar les al·legacions formulades per REDTEL en els termes continguts a la part expositiva de la present proposta.

Tercer: Aprovar definitivament la imposició de la Taxa per aprofitament especial o utilització privativa del domini públic municipal a favor d’empreses explotadores de serveis de telefonia mòbil així com l’ordenança fiscal reguladora de la mateixa.

Quart: Aprovar definitivament la modificació de les Ordenances fiscals que tot seguit es relacionen: general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals; de l’impost sobre activitats econòmiques; de l’impost
sobre béns immobles; de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica; de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres; de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana; de la taxa per entrada de vehicles a través de les voreres i les reserves de la via pública per a aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol classe; de la taxa per utilització o aprofitament del vol, sòl o subsòl de la via pública i dels preus públics pel servei de recollida de residus comercials i industrials assimilables als municipals i pels serveis especials de neteja, recollida i gestió d’altres residus municipals singulars o especials, així com la modificació de la classificació de les vies públiques per a determinar els coeficients de situació a aplicar a l’Impost sobre Activitats Econòmiques i altres tributs municipals.

Cinquè: Notificar el present acord als interessats que han comparegut durant el tràmit d’exposició pública.

Sisè: Publicar el present acord i els textos modificats que es contenen en annex adjunt, en el Butlletí Oficial de la Província, abans de l’1 de gener de 2010.

Setè: Comunicar el present acord i annex adjunt a la Subdelegació del Govern de l’Estat a Tarragona i al Servei Territorial d’Administració Local de Tarragona de la Generalitat de Catalunya.

Vuitè: Contra el present acord que és definitiu en via administrativa, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala del mateix Ordre Jurisdiccional, del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació i la dels textos modificats de les Ordenances, en el Butlletí Oficial de la Província, de conformitat amb el que estableix l’art. 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

9. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Proposta d’adjudicació provisional de la contractació, mitjançant gestió indirecta i en règim de concessió administrativa, de la gestió i execució dels serveis de Neteja de l’Espai Públic i de Recollida de Residus municipals, així com el transport dels residus procedents del servei de neteja i del servei de recollida als centres de tractament indicats per l’Ajuntament de Reus.

S’acorda:

Primer: Adjudicar provisionalment a favor de l’empresa FOMENTO DE CONSTRUCIONES Y CONTRATAS SA el servei de Neteja de l’Espai Públic i de Recollida de Residus municipals, així com el transport dels residus procedents del servei de neteja i del servei de recollida als centres de tractament indicats per l’Ajuntament de Reus, corresponent a la seva oferta econòmica variant.

El pressupost del contracte per l’any 2010 serà de 9.015.562’99 €, (sense IVA), i els següents anys, del 2011 al 2017, serà per un import anual de 9.716.182’64 €. (més l’IVA al tipus legal vigent).

El preu inclou el cost total del servei, els mitjans comuns, les despeses generals, el benefici industrial i el cost fix de millora del servei.

L’import total de l’adjudicació ascendeix a 77.028.841’47€ (més l’IVA al tipus legal vigent).

La diferencia d’import assignat a l’any 2010, respecte a la quantitat de les posteriors anualitats, obeeix a aplicar una distribució proporcional, de la baixa de l’oferta variant presentada per l’empresa, en base a la previsió contemplada a la clàusula II.1 del plec, que estableix una limitació en la consignació pressupostaria per l’any 2010.

El contracte es realitzarà per una durada de 8 anys, (amb caràcter prorrogable per una altra anualitat), segons disposa la clàusula 1.5 del plec de clàusules aprovat.

Segon: Notificar la present resolució als licitadors que han participat en la fase de licitació, i publicar-la en el perfil del contractant, pagina web, de l’Ajuntament de Reus.

Tercer: Requerir a l’adjudicatari provisional per tal que en el termini màxim de 15 dies hàbils, a comptar des del següent a l’ esmentada publicació al perfil del contractant:

- constitueixi la garantia definitiva, per un import de 3.851.442’07€, que correspon al 5% del preu d’adjudicació (sense IVA)
- presentin la documentació justificativa de trobar-se al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
- la justificació del pagament de l’impost sobre activitats econòmiques
- i presentin una pòlissa d’assegurances de responsabilitat civil actualitzada i rebut del seu pagament, amb una cobertura mínima d’1.000.000 €, per sinistre, i 200.000 €, per víctima.

Quart: Facultar al Sr. Alcalde de l’Ajuntament, per tal d’elevar l’adjudicació provisional a definitiva, una vegada es constati la presentació de la documentació justificativa , per part de l’empresa.

Cinquè: Atorgar els recursos legals oportuns.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

10. Proposta de resolució de l’Alcaldia, de suport a la iniciativa legislativa popular, sobre recepció de programes autonòmics de ràdio i televisió.

S’acorda:

Donar suport a la proposta de llei presentada mitjançant INICIATIVA LEGISLATIVA POPULAR davant les Corts espanyoles amb el nom de “Televisió sense Fronteres”, la qual s’adjunta al present acord, amb la confiança que, previs tràmits necessaris, serà aprovada per tal de garantir legalment i de forma definitiva la recepció de programes autonòmics de ràdio i televisió realitzats en alguna d’aquestes llengües en el conjunt dels territoris que conformen les seves respectives comunitats lingüístiques.

Així mateix, aquest Ajuntament anima a la ciutadania a recolzar mitjançant la seva signatura, l’esmentada iniciativa legislativa popular.

Aquest acord es comunicarà a les Corts espanyoles i a la Comissió promotora de la Iniciativa.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

11. Moció de CiU, per la creació d’un carnet per a facilitar l’aparcament dels professionals autònoms i empreses locals

Sotmesa la proposta a votació, és desestimada.

12. Moció de CiU, per la ubicació d’aparcaments alternatius a la ciutat
Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.
13. Moció de la CORI, perquè l’Ajuntament estudií la viabilitat de retirar i tornar l’import de les multes de transit dels vehicles que circulaven a més de 50 km hora a l’avinguda de Tarragona

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

14. Moció de la CORI, demanant a l’Ajuntament de Tarragona que demani disculpes als ciutadans de Reus en relació a la petició de canvi de nom de l’Aeroport de Reus

A proposta de la presidència, el tema queda sobre la mesa.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

15. Proposta d’acord que formula la Junta de Portaveus sobre la denominació oficial de la nova biblioteca municipal.

S’acorda:

Denominar oficialment la nova biblioteca municipal ubicada a la zona del Mas Iglesias com a Biblioteca Pere Anguera.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 28 de desembre de 2009

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.