Les comissions informatives
Les comissions informatives són òrgans complementaris de l'Ajuntament que tenen per funció l'estudi, l'informe o la consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a coneixement del Ple Municipal o de la Comissió de Govern quan actuï per delegació o desconcentració d'aquest, així com el seguiment de la gestió de l'alcalde, la Comissió de Govern i els i les regidores que ostentin delegacions o competències desconcentrades, sense perjudici de les competències de control que corresponen al Ple.
Les comissions informatives poden ser ordinàries o especials i tots els grups municipals tenen dret a incloure en les comissions, com a mínim, un dels seus membres. Malgrat això és el Ple el que determina el nombre de membres de les comissions informatives que correspon a cada grup municipal.
En el ple de 26 de juny de 2023 es dona compte de la creació de les Comissions Informatives següents:
- Comissió Informativa de Serveis de Territori i Urbanisme.
- Comissió Informativa de Serveis a les Persones.
- Comissió Informativa de Promoció Econòmica, Hisenda i Projecció de Ciutat.
- Comissió Informativa de Serveis Generals.
- Comissió Especial de Comptes.
La designació dels membres de cada comissió correspondrà als grups municipals amb la proporció següent:
- 3 membres del grup municipal del PSC-CP
- 2 membres del grup municipal d’ERC-AM
- 2 membres del grup municipal de Junts per Reus -CM
- 1 membre del grup municipal d’Ara Reus
- 1 membre del grup municipal del PP
- 1 membre del grup municipal de VOX
- 1 membre del grup municipal de la CUP-Amunt
COMPETÈNCIES i COMPOSICIÓ de les comissions informatives (portal web de Transparència)