De què puc informar
A la Bústia Ètica i Antifrau s’hi han de comunicar alertes per informar de les accions o omissions que puguin ser constitutives d’infracció en l’àmbit de les competències i actuacions pròpies de l’Ajuntament de Reus i de les entitats adherides al seu Sistema Intern d’Informació (Agència de Promoció de Ciutat "Reus Promoció", Institut Municipal Reus Cultura (IMRC), Reus Desenvolupament Econòmic Reus SA (REDESSA), Reus Esport i Lleure SA (RELLSA), Consorci del Teatre Fortuny, Consorci del Teatre Bartrina).
Mitjançant la Bústia Ètica i Antifrau, es pot comunicar:
a) Accions o omissions que puguin constituir infraccions del Dret de la Unió Europea, en els termes que preveu la Llei 2/2023, de 20 de febrer, en matèria de:
Contractació pública,
- Serveis, productes i mercats financers, i prevenció del blanqueig de capitals i el finançament del terrorisme
- Seguretat dels productes i conformitat
- Seguretat del transport
- Protecció del medi ambient
- Protecció davant de les radiacions i seguretat nuclear
- Seguretat dels aliments i els pinsos, sanitat animal i benestar dels animals
- Salut pública
- Protecció dels consumidors
- Protecció de la privadesa i de les dades personals, i seguretat de les xarxes i els sistemes d'informació.
b) Accions o omissions que puguin ser constitució d’infracció penal o administrativa greu o molt greu. En tot cas, s’entenen incloses les que impliquin un perjudici econòmic per a la hisenda pública i la seguretat social.
c) Accions o omissions tipificades com a lleus, greus o molt greus en matèria de bon govern.
d) Accions o omissions contràries als principis ètics i de conducta, especialment en referència al Codi Ètic de l’Ajuntament de Reus i el de les entitats adherides que el tinguin aprovat (es poden consultar els Codis Ètics al Portal de Transparència)
Ull!! La Bústia Ètica i Antifrau no és un canal per fer queixes i suggeriments sobre la qualitat dels serveis públics (Bústia de Queixes i Suggeriments), ni és un canal per denunciar infraccions de la normativa dutes a terme per particulars (Tràmit de Sol·licitud General).
Si no utilitzeu el canal correcte, les vostres comunicacions poden quedar arxivades sense tramitació
Per completar la informació, consulteu la Política del Sistema Intern d’Informació i el Procediment per a la tramitació d’informacions.
Qui pot alertar? | Protecció | Anonimat | De què puc informar? |
Com es fa? | Seguiment | Investigació | Fer alerta |
.