Els Ravals de Robuster i Sant Pere
La primera zona d'actuació
Els dos ravals acumulen més de 25 espais comercials buits, alguns d’ells de llarga durada i que presenten una imatge de deixadesa.
Portar a terme el projecte permetrà, tenint en compte les característiques urbanístiques d’aquests ravals, crear un eix comercial concentrat de negocis d’impacte positiu, facilitant la compra.
Amb la revitalització dels ravals Robuster i Sant Pere s’aconseguirà una continuïtat i un dinamisme comercial que permetrà recuperar tot el “tomb de ravals” que en aquesta zona ha perdut interès i no convida a passejar-hi, alhora que permetrà connectar el nucli antic amb la zona del Carrilet i Horts de Miró, donant l’impuls a les actuacions urbanístiques realitzades durant els darrers anys i per si soles no aconsegueixen generar.
Les característiques urbanístiques i l’interès arquitectònic i històric d’alguns dels edificis són aspectes positius que poden facilitar la revitalització de la zona.
L’ESTRATÈGIA. Un model comercial d’impacte.
L'estratègia passa per promoure un model comercial basat en la innovació social, format per negocis locals generadors d’un impacte positiu al territori i a les persones, a través de la seva activitat comercial i emprenedora.
Reus vol sumar a la ciutat un model de comerç que aposti per la sostenibilitat ambiental, social i econòmica, construint entre tots i totes una manera de consumir responsable amb les persones i l’entorn.
Per aquest motiu, a proposta estratègica aposta per reactivar els espais comercials buits a través de la recerca de nous emprenedors que vulguin minimitzar la petjada ecològica, propiciar la qualitat de vida i la cohesió social a través del seu model de negoci, establint la seva activitat comercial als espais comercials buits dels ravals Robuster i Sant Pere.