Seguretat alimentària

Els titulars dels establiments són els responsables de complir les normes i portar a terme els autocontrols per garantir la  seguretat i higiene en els aliments.

L’Ajuntament ha de vetllar perquè els operadors alimentaris en l’àmbit minorista compleixin la normativa vigent i així garanteixin la innocuïtat i salubritat dels aliments elaborats i/o comercialitzats a la ciutat. Per això es realitza el control sanitari a establiments alimentaris minoristes, mercats municipals i de restauració col·lectiva (bars, restaurants i establiments alimentaris de caràcter temporal com fires i altres esdeveniments ocasionals).

Per això es realitza el control sanitari a establiments alimentaris minoristes, mercats municipals i de restauració col·lectiva (bars, restaurants i establiments alimentaris de caràcter temporal com fires i altres esdeveniments ocasionals).

També s’intervé en casos d'alertes, toxiinfeccions alimentàries i es respon a les denúncies que fan arribar els ciutadans, mitjançant sol·licitud general a l’OAC, tant de productes com d'establiments alimentaris amb coordinació amb l’Agència de Salut Pública de Catalunya.

Us pot interessar...

  • Gestiones o vols obrir un establiment alimentari, hi treballes? Ets client i vols saber com es gestiona el risc dels aliments en els establiments. En aquest enllaç trobaràs tota la informació a la web de l'Escola Oberta de Salut
  • En aquest altre enllaç pots accedir al curs virtual de formació que posem a  disposició dels titulars i personal dels establiments alimentaris un curs. Dona’t d’alta i comprova els teus coneixements en gestió del risc
  • Per garantir que els productes que es troben a la disposició dels consumidors són segurs i no presenten riscos per a la salut existeix un sistema coordinat d'alertes alimentàries, dissenyat en forma de xarxes, per poder mantenir una constant vigilància davant de qualsevol risc o incidència que, relacionat amb els aliments, pugui afectar la salut dels consumidors. Consulta a la web de l’ACSA les alertes vigents. 

Tràmits

 Legislació

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.