Transformació digital: programa de gestió tributària

Logotips Next Generation Hisenda

El projecte, que es va enllestir el març de 2023, ha consistit a adquirir i implementar un sistema d’informació per a la transformació digital i la modernització de la gestió i l’atenció tributàries, d'acord amb els objectius del component 11, "Modernització de les Administracions públiques", del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), en el marc de la convocatòria del Ministeri de Política Territorial per a la transformació difgital i modernització de les entitats locals. La inversió realitzada ha estat de 726.000 €, i l'ajut rebut ha estat de 394.956,01 €.

El projecte ha permès millorar l’eficiència i l’eficàcia del servei que s’ofereix a la ciutadania amb l’ús intensiu dels mitjans telemàtics i dels procediments electrònics tant internament com en la relació amb les persones contribuents mitjançant una oficina virtual tributària accessible i adaptada a qualselvol dispositiu que incorpori automatització BPM i robotització.

 En concret, el programa ha permès introduir les següents millores:

  • Automatització dels procediments i els processos.
  • Visió integral 360° de la persona contribuent.
  • Explotació i anàlisi de dades (Business Intelligence).
  • Integració, reutilització i automatització d’intercanvi d’informació i gestió amb l’administració catalana i estatal.
  • Sistema de comunicació i informació proactiui amb capacitat de gestió de contacte integral.
  • Oficina tributària integral completa inserida a la carpeta ciutadana municipal i a “La meva carpeta ciutadana”.
  • Facilitar tramitacions electròniques avançades.
  • Sistema d’informació web accessible
  • Seguretat de les dades i serveis tributaris.
Vídeos Relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.