Tertúlies dialògiques
En el marc del programa Família i Ciutat, educació compartida s’impulsen les tertúlies dialògiques, com una altra manera de reflexionar i formar-se per millorar l’educació dels fills. La tertúlia dialògica és una actuació educativa d’èxit avalada per la comunitat científica educativa.
La metodologia d’aquestes tertúlies és la següent:
1. Els participants escullen democràticament el text o llibre que llegiran i serà objecte de reflexió, i s’estableix una data per reunir-se. Aquest text ha de ser obra original d'un autor i no una interpretació o opinió sobre una obra original, i ha d'estar avalat per la comunitat científica internacional.
2. Cadascú llegeix i subratlla els paràgrafs que li semblen més interessants i que vol comentar, aquells que no entèn o d’altres que es puguin relacionar amb situacions viscudes o amb la pràctica educativa.
3. El dia de la tertúlia es comenta el text i es posen en comú les aportacions de cadascú.
El més motivador d’aquesta metodologia és el fet de saber que després de la lectura personal hi haurà un debat i que serà aquest diàleg fluid i igualitari, amb aportacions de tothom el què portarà cap a l'aprenentatge. És, doncs, una interacció que fomenta la reflexió crítica i que enriqueix els participants.
Tertúlies dialògiques. Textos
4t text:«Eficacia de una intervención psicoeducativa basada en clima social, violencia percibida y sociométricos en alumnado de educación primaria»
· Dijous, 5 de maig a les 18:00h, a l'escola La Vitxeta
3r text: «Matemàtiques: ensenyament i aprenentatge des del punt de vista de les interaccions»
· Dimecres, 17 de febrer a les 18:30h, a la biblioteca de l'escola La Vitxeta.
2n text: «Nuevas masculinidades y educación liberadora»
· Dimecres, 20 de gener a les 18h, a l'escola La Vitxeta.
1er text: «Participación en esculas de éxito»
· Dijous 10 de desembre a les 15.15 h a l’escola Dr. Alberich i Casas
· Dimecres 16 de desembre a les 18 h a l’escola La Vitxeta