Qui som i on som

Per definició, l'Arxiu és la institució que conserva, organitza, gestiona i fa difusió dels documents i els fons documentals. És un servei, doncs, dedicat a la custòdia, gestió i divulgació dels documents generats per les persones, empreses, entitats, administracions i institucions públiques o privades, al llarg de la seva existència i en l'exercici de les funcions que li són pròpies.

Arxiu Municipal de Reus i Arxiu Comarcal del Baix Camp

L'Arxiu té una funció cultural com a recurs per al coneixement de la història de la ciutat i la comarca. Organitza activitats de divulgació, com ara exposicions o conferències, fa publicacions, col·labora amb altres institucions o entitats, etc.

A Reus, un mateix espai acull dos arxius: l'Arxiu Comarcal del Baix Camp i l'Arxiu Municipal de Reus.

L'Arxiu Municipal de Reus disposa dels fons generats o rebuts per l'Ajuntament de Reus. Avui té bàsicament una funció administrativa, és a dir, facilitar i agilitar la resolució dels tràmits administratius i possibilitar l'accés a la informació per part dels ciutadans, d'acord amb la legislació vigent. També, en el camp de la divulgació, a més dels aspectes ja assenyalats, assessora als ciutadans en temes d'història o genealogia, entre d’altres.
L'equipament és un edifici de nova planta amb una capacitat per instal·lar uns 16.000 metres lineals de documentació, distribuïts en quatre planes. L’equipament també disposa d’una biblioteca, una hemeroteca i una sala polivalent amb una capacitat per una cinquantena de persones.

Arxiu Municipal de Reus
Sant Antoni Maria Claret, 3
Tel. 977 010 054

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 14 h.

Arxiu Municipal de Reus

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.