Observatori de centres educatius
Projecte educatiu de centre
Els centres públics i els centres privats concertats han de disposar de projecte educatiu, d'acord amb el que estableix la Llei 12/2009, del 10 de juliol. El projecte educatiu de centre (PEC) recull la identitat del centre tenint en compte les característiques socials i culturals del context escolar, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu, assegurant la participació de tots els alumnes en els entorns escolars, independentment de llurs condicions i capacitats. És un document en el qual s'hi especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d'actuació del centre, la concreció dels currículums que s'imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l'educació en valors i altres ensenyaments. Els documents que formen el PEC, redactats i utilitzats de manera conscient i participativa, esdevenen eines eficaces per permetre als centres un exercici responsable de l’autonomia reconeguda en el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.
A fitxers adjunts trobareu el document amb els enllaços als projectes educatius dels centres de Reus que ofereixen ensenyaments de 3 a 16 anys.
Mapa de l'educació inclusiva
El respecte de les diferències individuals i l'acceptació de la diversitat com un fet que enriqueix les persones és l'ideari d'una societat avançada i el principi de l'educació inclusiva. Aquesta és un dels fonaments del sistema educatiu català que té com a objectiu vetllar per les oportunitats d'aprenentatge de totes les persones, independentment de les seves capacitats, de la condició social o cultural, la religió, la diversitat sexual o la d'identitat de gènere.
Amb la publicació del Decret 150/2017, de 17 d'octubre, de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu, es regula l’atenció educativa de tot l’alumnat, i no només del que presenta necessitats educatives especials; té per objecte garantir que tots els centres educatius sostinguts amb fons públics del Servei d’Educació de Catalunya siguin inclusius. Un dels aspectes més rellevants del Decret és que preveu que tot l'alumnat amb necessitats educatives especials s'escolaritzi en centres ordinaris i, excepcionalment, les famílies podran sol·licitar l'escolarització en un centre d'educació especial per a l’alumnat amb discapacitat greu o severa.
El mapa de l'educació inclusiva inclou el detall de
Accés al mapa de recursos per a l'educació inclusiva
Recursos i accions que formen part de la xarxa de suports a la inclusió