Plans, estudis i diagnosis
Pla Local d'Educació de Reus 2022-2027 (PDF)
Aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Reus en data 21 de gener de 2022.
Aquest Pla és un instrument de planificació estratègica per generar i millorar les polítiques públiques educatives del municipi. La seva voluntat és oferir una visió àmplia del concepte educatiu, allunyant-se del concepte reduccionista de l’educació entesa només en els centres educatius i en els espais formals d’educació, i incorporant la mirada de ciutat educadora, on els aprenentatges formen part de les persones al llarg de tota la seva vida i vinculats en tots els entorns, no només en aquells classificats com a educatius.
De les conclusions de la Diagnosi i els elements i principis d’altres instruments o iniciatives desenvolupades en els darrers anys a Catalunya, l’equip tècnic i l’equip impulsor han consensuat els elements bàsics del Pla en termes de planificació i que se centren en els següents 8 eixos estratègics:
Equitat educativa. Garantir el dret a l’educació i promoure la igualtat d’oportunitats i la inclusió.
Qualitat educativa. Promoure una oferta educativa diversa i de qualitat al llarg de la vida.
Empoderament i participació en l’àmbit educatiu. Fer partícips i implicar en l’educació a les persones, les famílies i a tota la comunitat.
Equipaments i espais educatius. Transformar les instal·lacions educatives i potenciar l’ús dels espais escolars.
Ciutat educadora. Vincular educació i ciutat, potenciant l’entorn relacional i natural.
Gestió i transversalitat. Gestionar els recursos interns i coordinar les diferents àrees municipals en matèria educativa.
Cooperació interinstitucional i amb altres agents educatius. Recolzar la tasca educativa dels diferents agents educatius i col·laborar amb l’administració educativa i altres ciutats, tant d’àmbit nacional com internacional.
Informació i comunicació. Oferir una informació de qualitat i actualitzada i diversificar canals d’informació.
Enllaç vídeo REUS CIUTAT EDUCADORA
Informe de l'estat de l'absentisme al municipi de Reus (PDF)
L'absentisme escolar es defineix com la no assistència reiterada i injustificada de l'alumne a classe. Si bé és cert, que gràcies a les diferents mesures, accions i estratègies implementades durant els últims anys des de les institucions públiques, l’absentisme escolar ha reduït les seves taxes d’incidència, encara és un greu problema que genera situacions de desigualtat i exclusió dins del sistema educatiu. És per aquest motiu que des de l’Ajuntament de Reus i en el marc del Pla Educatiu d'Entorn (PEE), i per bé que la Mesura 17 del Pla de Millora d'Oportunitats Educatives del Departament d'Educació instava a intervenir en la millora de l'absentisme a la ciutat, es va encarregar a la URV un informe sobre L'avaluació i propostes educatives per disminuir l'absentisme escolar a la ciutat de Reus.
A fitxers adjunts trobareu l’informe el qual recull els resultats de l’anàlisi de les evidències per a l’avaluació diagnòstica de l’absentisme escolar a la ciutat de Reus, la identificació dels principals factors de risc de les conductes absentistes i de les estratègies que es duen a terme als centres per disminuir l’absentisme, així com la proposta de diverses accions d’intervenció educativa per a la prevenció i millora.
Enllaç vídeo REUS CIUTAT EDUCADORA
Diagnosi de Reus en clau de FP (PDF)
La regidoria d’Educació i la Regidoria d’Empresa i Ocupació a través de Mas Carandell ha impulsat el Consell Territorial de la Formació Professional de la ciutat de Reus com a espai formal per planificar i establir l’oferta d’FP a la ciutat d’acord a les demandes de teixit productiu i a la realitat de la població activa i necessitats de la ciutadania. Per donar resposta a aquesta necessitat de ciutat, es va encarregar a la Fundació BCN Formació Professional la diagnosi de Reus en clau de FP. La informació recollida en aquest docuemnt és imprescindible començar per analitzar i coordinar l’oferta de formació professional inicial i per a l’ocupació de la ciutat, tenint present l’evolució del mercat laboral local i les noves necessitats formatives en funció dels perfils professionals actuals i emergents.